LEVERANS & FRAKT

LEVERANS & FRAKT

Leverans

Vi strävar efter att du ska få din beställning så fort som möjligt.

Vi skickar i första hand med tjänsten företagspaket vilket innebär att det levereras direkt till angiven adress. Leveranstiden är vanligtvis 3-5 arbetsdagar.

När din beställning skickas från vårt lager får du ett leveransbekräftelsemail med innehållande spårningslänk. 
Skulle leveransförsöket misslyckas, hamnar det på närmaste ombud/terminal för upphämtning. Har ni frågor kring leverans, kontakta oss på infopro@casall.se så hjälper vi er. 

Var är min leverans?

När din order lämnar vårt lager så skickas ett mail till dig med ett sändningsnummer så du enkelt kan följa din leverans.

Om ordern har levererats till ett utlämningsställe så får du en ny avisering, oftast via sms.

Om du via sändningsnumret kan se att ordern har levererats men du inte har mottagit något paket så ber vi dig att kontakta oss på kundsupport via infopro@casall.se så hjälper vi dig att söka reda på sändningen.

För snabbare hjälp är det då bra om ni har ert ordernummer till hands.

 

Du kan enkelt själv spåra din order via transportörernas hemsida eller via deras respektive appar.

Post Nord: https://www.postnord.se/

Schenker: https://www.dbschenker.com/se-sv/om-oss/kundservice/spara-och-sok

Godset blev skadat i leveransen-vad gör jag?

Undersök din leverans vid mottagandet och kontrollera emballage väl innan transportören åker iväg.

Om du upptäcker skada på emballaget ska du be transportören att göra en anmärkning innan du kvitterar godset.

Det är viktigt att du behåller allt emballage och pall.

Transportskadan behöver anmälas till Casall inom skälig tid från mottagandet infopro@casall.se.

Vi behöver följande information:

  • Ditt ordernummer
  •  Uppmärksammade du transportören om skadan? Om ja, gjorde han/hon en notering? Var är skadan placerad? (T. ex. "Längst ner till vänster på baksidan av produkten").
  • Bifoga bilder på skadan. Minst två bilder på produkten där skadan finns, 1 bild på fraktsedeln samt två bilder på emballaget.

Så snart vi sett har över ditt ärende och gjort en skadeanmälan mot transportören återkommer vi till dig, normalt inom 2-3 arbetsdagar.

Jag har fått fel antal produkter-Vad gör jag?

Kontakta Casall kundsupport via infopro@casall.se och meddela vilken artikel och antal som var beställd samt vilken artikel och antal ni har mottagit istället.

När vi rett ut vad som gått fel skickar vi ut en förbetald returfraktsedel och den korrekta varan, alternativt så kommer vi överens om en annan lämplig lösning.

Hänvisa alltid till ert ordernummer så går hanteringen av ert ärende snabbt & smidigt.

Har du fått en felaktig vara skickad till dig har vi begått ett misstag.

Kontakta då Casall kundsupport via infopro@casall.se och meddela vilken artikel och antal som var beställd samt vilken artikel och antal ni har mottagit istället.

När vi rett ut vad som gått fel skickar vi ut en förbetald returfraktsedel och den korrekta varan, alternativt så kommer vi överens om en annan lämplig lösning.

Hänvisa alltid till ert ordernummer så går hanteringen av ert ärende snabbt & smidigt.

Leveransvillkor

Leverans av order skall ske i enlighet med vad som framgår av den orderbekräftelse som skickas till Köparen av Casall.
Läs mer under fliken Köpvillkor.

Fraktkostad

Fraktkostnad räkas utifrån ordern innehåll, en kombination av vikt, volym och postnummer. 
Fraktkostnaden läggs på med automatik i Checkout.